آموزش کامل طرز تهیه خورش داوود پاشا ترکیه با گوشت قلقلی
آموزش کامل طرز تهیه خورش داوود پاشا ترکیه با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش داوود پاشا خورش داوود پاشا یکی از خورش های معروف کشور ترکیه است که به دلیل اینکه شباهت های زیادی به خورش فسنجان دارد در کشور عزیزمان فراگیر شده است. طعم این خورش مانند خورش فسنجان ملس ، ترش یا شیرین است که به سلیقه آشپز بستگی دارد. مقدار مواد لازم استفاده […]

طرز تهیه خورش داوود پاشا

خورش داوود پاشا , طرز تهیه خورش داوود پاشا , دستور پخت خورش داوود پاشا , O,VA NH,,N HAH

خورش داوود پاشا یکی از خورش های معروف کشور ترکیه است که به دلیل اینکه شباهت های زیادی به خورش فسنجان دارد در کشور عزیزمان فراگیر شده است. طعم این خورش مانند خورش فسنجان ملس ، ترش یا شیرین است که به سلیقه آشپز بستگی دارد.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش داوود پاشا تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش داوود پاشا با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
نعناع خشک۱ قاشق سوپخوری
پیاز متوسط۲ عدد
رب انار۲ قاشق غذاخوری
کره ، نمک و فلفل سیاهبه میزان کافی

طرز تهیه خورش داوود پاشا

ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب کنید و گوشت چرخ کرده را در آن بریزید سپس یکی از پیازها را پس از گرفتن پوست به صورت خیلی ریز رنده کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. در گام بعدی مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و منسجم شود سپس به اندازه گردو از مواد بردارید و به صورت کوفته قلقلی شکل دهید. پس از اینکه تمام گوشت را به کوفته قلقلی تبدیل کردید ، کوفته قلقلی ها به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی خودشان را بگیرند.

پس از گذشت این زمان در یک تابه مقداری کره آب کنید سپس پیاز باقیمانده را به صورت ریز خرد کنید و در کره تفت دهید در ادامه کوفته قلقلی ها را اضافه کنید و به طور کامل سرخ کنید. در پایان نعناع خشک را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

رب انار را در یک لیوان آب جوش حل کنید و به تابه اضافه کنید. این خورش به صورت کم آب سرو می شود. اجازه دهید خورش با حرارت ملایم جا بیفتد و روغن بیندازد سپس به همراه برنج سرو کنید. در صورت تمایل می توانید کمی شکر هم به خورش اضافه کنید.


همچنین ببینید : خورش آلو مسما

4.1/5 - (12 امتیاز)