آموزش کامل طرز تهیه خورش لوبیا سبز مجلسی با گوشت و مرغ
آموزش کامل طرز تهیه خورش لوبیا سبز مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه خورش لوبیا سبز خورش لوبیا سبز از آن دسته خورش هایی هست که همه کَس پسند نیست و شاید خیلی ها آنرا دوست نداشته باشند. امروز یک دستور منحصر بفرد برای شما آماده کرده ایم که با آن می توانید یک خورش لوبیا سبز مجلسی تهیه کنید که همه آنرا دوست داشته باشند. […]

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

خورش لوبیا سبز , خورشت لوبیا سبز , طرز تهیه خورش لوبیا سبز

خورش لوبیا سبز از آن دسته خورش هایی هست که همه کَس پسند نیست و شاید خیلی ها آنرا دوست نداشته باشند. امروز یک دستور منحصر بفرد برای شما آماده کرده ایم که با آن می توانید یک خورش لوبیا سبز مجلسی تهیه کنید که همه آنرا دوست داشته باشند.

اگر این خورش را با مرغ می خواهید درست کنید در صورت تمایل می توانید از مرغ تکه ای مانند سینه یا ران هم استفاده کنید. در صورتی که از گوشت مرغ قیمه ای استفاده کردید بهتر است حدود ۶۰۰ گرم مرغ برای ۴ نفر به دستور اضافه کنید.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش لوبیا سبز با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت یا مرغ۴۰۰ گرم
لوبیا سبز۴۰۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید و با مقداری روغن مایع در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا نرم و سبک شوند سپس کمی زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا سیر و پیاز رنگ بگیرند و با زردچوبه یکدست شوند.

در مرحله بعدی گوشت خورشتی را به صورت قیمه ای ( مانند خورش قیمه ) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوشت را به همراه مخلوط سیر و پیاز به خوبی تفت دهید تا رنگش تغییر کند و کمی سرخ شود.

وقتی رنگ گوشت تغییر کرد و کمی سرخ شد رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و کمی تفت بدید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ بشه. در گام بعدی ۳ لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید گوشت با حرارت ملایم بپزد.لوبیا سبز رو خرد کنید و بشویید.

بعد لوبیا سبز ها رو با کمی روغن تفت بدید تا سرخ بشن و وقتی داخل خورش ریختید له نشن. در میانه پخت گوشت لوبیا های سرخ شده رو اضافه کنید و بگذارید خورش کم کم جا بیفته. در آخر آبلیمو رو به همراه نمک و فلفل اضافه کنید و خورش رو با برنج سرو کنید.


همچنین ببینید : خورش مرغ | خورش هویج | خورش فسنجان

3.6/5 - (17 امتیاز)