طرز تهیه خاویار بادمجان و رمز و رازهای خوراک بادمجان خوشمزه
طرز تهیه خاویار بادمجان و رمز و رازهای خوراک بادمجان خوشمزه

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان خوراک بادمجان از غذاهای حاضری و پرطرفدار ایرانی محسوب می شود. این خوراک خوشمزه یکی از محبوب ترین غذاهایی است که با بادمجان تهیه می شود. این خوراک را می توانید از فروشگاه ها به صورت کنسرو تهیه نمایید ولی اگر دوست دارید این خوراک خوشمزه را خودتان تهیه کنید […]

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

خاویار بادمجان , خوراک بادمجان , طرز تهیه خوراک بادمجان , دستور پخت خوراک بادمجان

خوراک بادمجان از غذاهای حاضری و پرطرفدار ایرانی محسوب می شود. این خوراک خوشمزه یکی از محبوب ترین غذاهایی است که با بادمجان تهیه می شود. این خوراک را می توانید از فروشگاه ها به صورت کنسرو تهیه نمایید ولی اگر دوست دارید این خوراک خوشمزه را خودتان تهیه کنید با این آموزش آشپزی با می پاتوق همراه باشید. مواد لازم ذکر شده در لیست پایین برای ۲ نفر کافی است.

مواد لازم خوراک بادمجان
بادمجان متوسط۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۱ عدد
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
جعفریبه اندازه کافی
لیمو ترش۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی

طرز تهیه خوراک بادمجان

ابتدا بادمجان ها را به صورت کبابی یا آبپز آماده می کنیم و پس از پخت پوستشان را می گیریم. اگر طعم دودی را دوست ندارید بادمجان ها را به صورت کبابی آماده نکنید. در ادامه گوجه فرنگی را روی حرارت مستقیم کباب می کنیم و پوستشان را می گیریم و به صورت ریز خرد می کنیم.

در مرحله بعدی پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با روغن زیتون در یک تابه کوچک تفت می دهیم تا طلایی شوند سپس گوجه فرنگی خرد شده را اضافه می کنیم.

تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب گوجه فرنگی تبخیر شود سپس ادویه ها را اضافه می کنیم. حالا بادمجان ها را له می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در مرحله بعدی جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم.

و به ماهیتابه اضافه می کنیم. در مرحله آخر آب لیمو ترش را به خوراک بادمجان اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا خوراک جا بیفتد. سپس خوراک بادمجان را به همراه نان و سبزی خوردن سرو می کنیم.


پیشنهاد مدیر : کوکو بادمجان » دلمه بادمجان » کشک و بادمجان » بادمجان شکم پر

3.8/5 - (13 امتیاز)