طرز تهیه میگو کبابی و رمز و رازهای کباب میگو خوشمزه در منزل
طرز تهیه میگو کبابی و رمز و رازهای کباب میگو خوشمزه در منزل

طرز تهیه میگو کبابی میگو کبابی یا کباب میگو یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مبگو طبخ می شود و بیشتر در جنوب ایران تهیه می شود. این غذای خوشمزه به دلیل اینکه طعم خوبی دارد در تمام کشور فراگیر شده است. این غذای مجلسی را می توانید برای مهمانی های خاص خود […]

طرز تهیه میگو کبابی

میگو کبابی , کباب میگو , طرز تهیه میگو کبابی , دستور پخت میگو کبابی , ld fhfd

میگو کبابی یا کباب میگو یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مبگو طبخ می شود و بیشتر در جنوب ایران تهیه می شود. این غذای خوشمزه به دلیل اینکه طعم خوبی دارد در تمام کشور فراگیر شده است. این غذای مجلسی را می توانید برای مهمانی های خاص خود به عنوان پیش غذا سرو نمایید. با آموزش طرز تهیه میگو کبابی با پاتوق همراه باشید.

مواد لازم میگو کبابی
میگو۱ کیلو
آبلیمو۴ قاشق غذاخوری
زعفران۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
جعفری۵۰ گرم
سیر۲ حبه
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه میگو کباب

ابتدا میگوها را با دقت تمیز می کنیم و رگ سیاه داخل میگو را خارج می کنیم ، پس از تمیز کردن میگوها آنها را برای طعم دار کردن در یک ظرف بزرگ می ریزیم. سپس زعفران دم کرده را به همراه سیر رنده شده ، جعفری خرد شده ، آبلیمو ، نمک و فلفل سیاه به میگوها اضافه می کنیم و مواد را خوب با دست زیر و رو و مخلوط می کنیم.

درب ظرف را می گذاریم و آنرا به مدت ۱ ساعت در یخچال می گذاریم تا میگوها طعم دار شوند. پس از گذشت ۱ ساعت میگوها را سیخ می کنیم. بهتر است از سیخ چوبی استفاده شود. برای نرم شدن و لذیذ تر شدن میگوها باید سس کره را درست کنیم.

برای این منظور کره را آب می کنیم و با روغن زیتون مخلوط به خوبی می کنیم. پس از قرار دادن میگوها روی حرارت هر چند دقیقه یکبار با سس کره روی میگوها را پوشش می دهیم تا خشک نشوند. پس از کباب کردن میگوها آنها را با سس دلخواه خود نوش جان می کنیم.

میگو کباب را می توانیم به عنوان یک غذای مکمل یا پیش غذا در کنار غذای اصلی خود سرو کنیم. توجه داشته که میگو خیلی سریع خشک می شود پس هنگام کباب کردن با حرارت ملایم آنرا کباب کنید.


پیشنهاد مدیر : قلیه میگو » میگو سوخاری » میگو پفکی » خوراک میگو

4.6/5 - (7 امتیاز)