طرز تهیه کوکو گل کلم و دستور کوکوی گل کلم خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه کوکو گل کلم و دستور کوکوی گل کلم خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کوکو گل کلم کوکوی گل کلم یکی از کوکوهای خوشمزه ایرانی است که می توانید در هنگام تهیه کردن ترشی گل کلم مقداری کلم نگه دارید و با آن کوکو درست کنید. گل کلم کالری خیلی کمی دارد و به همین جهت برای رژیم های لاغری بسیار موثر است. در ادامه با آموزش […]

طرز تهیه کوکو گل کلم

کوکو گل کلم,کوکوی گل کلم,طرز تهیه کوکو گل کلم,دستور پخت کوکو گل کلم

کوکوی گل کلم یکی از کوکوهای خوشمزه ایرانی است که می توانید در هنگام تهیه کردن ترشی گل کلم مقداری کلم نگه دارید و با آن کوکو درست کنید. گل کلم کالری خیلی کمی دارد و به همین جهت برای رژیم های لاغری بسیار موثر است. در ادامه با آموزش طرز تهیه کوکو گل کلم با ما همراه باشید.

کوکو برنج,کوکوی برنج,طرز تهیه کوکو برنج,دستور پخت کوکو برنج

گل کلم ↔ ۵۰۰ گرم

جعفری ۲۰۰ گرم

تخم مرغ ۳ عدد

آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری

سرکه ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

طرز تهیه کوکو گل کلم

پس از تمیز کردن و شستشوی گل کلم آنرا به قطعات بزرگ تقسیم می کنیم و به همراه مقداری آب و نمک در قابلمه ای قرار می دهیم تا کمی پخته شود. سرکه را هم در آب می ریزیم تا بوی گل کلم را بگیرد. پس از ۱۵ دقیقه گل کلم را آبکشی می کنیم.

پس از آبکشی گل کلم را به صورت ریز خرد می کنی و داخل یک کاسه می ریزیم. جعفری را خرد می کنیم و به گل کلم اضافه می کنیم. تخم مرغ ها جدا به همراه نمک ، فلفل و زردچوبه خول مخلوط می کنیم سپس آرد را به تخم مرغ اضافه می کنیم.

حالا تخم مرغ را به گل کلم اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن مواد نوبت سرخ کردن آن می شود. در یک تابه مناسب روغن می ریزیم و مایه کوکو را به صورت یکجا داخل تابه می ریزیم تا سرخ شود. وقتی یک سمتش سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

کوکو ماکارونی,کوکوی ماکارونی,طرز تهیه کوکو ماکارونی,دستور پخت کوکو ماکارونی

1.5/5 - (2 امتیاز)