طرز تهیه کوکو عدس و دستور پخت کوکوی عدس مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه کوکو عدس و دستور پخت کوکوی عدس مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه کوکو عدس کوکوی عدس یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با عدس تهیه کنید. عدس منبع بسیار خوبی از مواد مفید برای بدن می باشد. وقتی اسم غذاهای با عدس می آید یاد عدس پلو و عدسی می افتیم ولی توجه داشته باشید کوکو عدس هم یکی از غذاهای پر […]

طرز تهیه کوکو عدس

کوکو عدس,کوکوی عدس,طرز تهیه کوکو عدس,دستور پخت کوکو عدس

کوکوی عدس یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با عدس تهیه کنید. عدس منبع بسیار خوبی از مواد مفید برای بدن می باشد. وقتی اسم غذاهای با عدس می آید یاد عدس پلو و عدسی می افتیم ولی توجه داشته باشید کوکو عدس هم یکی از غذاهای پر طرفدار تهیه شده از عدس می باشد. برای یادگیری طرز تهیه کوکو عدس با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکوی عدس
عدس۵۰۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه کوکوی عدس

برای پخت کوکوی عدس ابتدا عدس ها را چند ساعت در آب می خیسانیم تا نرم شوند. حالا عدس ها را در یک قابلمه می ریزیم و چند لیوان آب اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. پس از اینکار سیب زمینی را پوست می گیریم و به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اینکه عدس و سیب زمینی پختند آنها را با گوشتکوب له می کنیم. پیاز را رنده می کنیم و آبش را می گیریم. حالا پیاز را به همراه پودر سیر ، نمک و فلفل سیاه به مخلوط سیب زمینی و عدس اضافه می کنیم.

تخم مرغ ها را جداگانه خوب هم می زنیم سپس به مایه کوکو اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا مایه کوکو منسجم شود. حالا نوبت اضافه کردن آرد سوخاری است. آرد را کم کم اضافه می کنیم تا مایه کوکو غلظتش بیشتر شود و بتوانیم آنرا در دست شکل بدهیم.

حالا مانند کوکو سیب زمینی مایه را در دست شکل می دهیم و در روغن داغ سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن زیر کوکوها آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. به همین شکل تمام مایه کوکو را سرخ می کنیم و در پااین غذا را با نان سرو می کنیم.


پیشنهاد مدیر : کوکو ماکارونی » کوکو لوبیا سبز » کوکو سیب زمینی » کوکو سبزی

3.1/5 - (7 امتیاز)