آموزش کامل طرز تهیه زیتون پرورده خوشمزه گیلانی و شمالی اصل
آموزش کامل طرز تهیه زیتون پرورده خوشمزه گیلانی و شمالی اصل

طرز تهیه زیتون پرورده زیتون پرورده از چاشنی های معروف ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم و مزه بسیار مطبوعی دارد ، برای بدن بسیار مفید می باشد. زیتون پرورده علاوه بر اینکه یک چاشنی خوشمزه است ، فواید بسیاری نیز برای بدن دارد. زیتون پرورده از معروف ترین سوغاتی های شمال کشورمان است. […]

طرز تهیه زیتون پرورده

زیتون پرورده,طرز تهیه زیتون پرورده,دستور زیتون پرورده

زیتون پرورده از چاشنی های معروف ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم و مزه بسیار مطبوعی دارد ، برای بدن بسیار مفید می باشد. زیتون پرورده علاوه بر اینکه یک چاشنی خوشمزه است ، فواید بسیاری نیز برای بدن دارد. زیتون پرورده از معروف ترین سوغاتی های شمال کشورمان است. در این مطلب به ساده ترین شکل ممکن آموزش طرز تهیه زیتون پرورده خانگی را برای شما آماده کرده ایم ، برای مشاهده این اموزش با ما همراه باشید.

مواد لازم زیتون پرورده
زیتون بدون هسته۵۰۰ گرم
مغز گردو۳۰۰ گرم
رب انار۲ پیمانه
پودر نعناع۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
دانه انار خشک شده۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه زیتون پرورده

برای تهیه زیتون پرورده باید زیتون ساده تهیه کنیم که اگر در دسترس نبود می توانیم از زیتون شور یا ترش هم برای تهیه زیتون پرورده استفاده کنیم. برای از بین بردن طعم شوری یا ترشی زیتون آنرا به مدت زمان یک ساعت در یک ظرف پر از آب می ریزیم تا کاملا خیس بخورد.

برای خیس خوردن زیتون یک ساعت زمان کافی است و نباید بیشتر از یک ساعت زیتون ها را بخیسانیم. زیتون ها را آبکشی می کنیم و در یک ظرف بزرگ می ریزیم. رب انار ، آبلیمو و گردوی چرخ شده را به زیتون ها اضافه می کنیم و مواد را خوب می سابیم.

در مرحله بعد نعناع خشک و آویشن ، روغن زیتون و دانه انار خشک را اضافه می کنیم و خوب با مواد مخلوط می کنیم. حالا زیتون پرورده را در یخچال قرار میدهیم تا خنک و آماده سرو شود. اگر گردوی بیشتری استفاده کنیم علاوه بر اینکه رنگ زیتون ما روشن تر می شود طعم ان نیز بهتر خواهد شد.


پیشنهاد مدیر : ترشی هفت بیجار » ترشی کلم قرمز » ترشی بادمجان » رب انار

4.4/5 - (8 امتیاز)