آموزش کامل طرز تهیه کوکوی ماکارونی ساده خوشمزه و مجلسی با سس
آموزش کامل طرز تهیه کوکوی ماکارونی ساده خوشمزه و مجلسی با سس

طرز تهیه کوکوی ماکارونی کوکوی ماکارونی یکی از انواع کوکوهای فوری است که طعم بسیار خوبی دارد. این کوکوی خوشمزه را در سریعترین زمان ممکن در منزل می توانید تهیه نمایید. ظاهر این کوکو به پیتزا شباهت زیادی دارد که همین امر باعث می شود اشتها را نیز باز کند. در ادامه با طرز تهیه […]

طرز تهیه کوکوی ماکارونی

کوکوی ماکارونی خوشمزه,کوکوی ماکارونی ساده,کوکوی ماکارونی مجلسی,کوکوی ماکارونی

کوکوی ماکارونی یکی از انواع کوکوهای فوری است که طعم بسیار خوبی دارد. این کوکوی خوشمزه را در سریعترین زمان ممکن در منزل می توانید تهیه نمایید. ظاهر این کوکو به پیتزا شباهت زیادی دارد که همین امر باعث می شود اشتها را نیز باز کند. در ادامه با طرز تهیه کوکوی ماکارونی با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکوی ماکارونی
ماکارونی شکل دار۲۵۰ گرم
سوسیس۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ای۱۰۰ گرم
پیازیک عدد
تخم مرغ۴ عدد
سس گوجهسه قاشق
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی
فلفل و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی ماکارونی

برای تهیه کوکوی ماکارونی مجلسی ابتدا باید ماکارونی را آبپز کنیم برای این منظور ماکارونی را به همراه چند لیوان آب و دو قاشق نمک داخل قابلمه ای می ریزیم. وقتی آب جوش آمد ماکارونی را تست می کنیم و زمانی که بین دو انگشت نرم شد آنرا از روی حرارت برمیداریم.

حالا ماکارونی را دو مرتبه آبکش می کنیم تا به یکدیگر نچسبند. پیاز را نگینی خرد می کنیم و داخل مقداری روغن تفت می دهیم ، سپس فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. بعد از کمی تفت دادن سوسی ها را خرد می کنیم و اضافه می کنیم.

سوسیس ها که رنگشان تغییر کرد سس گوجه را به همراه مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم. بعد از اینکه کمی مواد را تفت دادیم تابه را از روی حرارت برمیداریم. حالا مواد را داخل یک کاسه می ریزیم. ماکارونی را هم اضافه می کنیم.

سپس تخم مرغ ها را روی مواد می شکنیم و مقدارسی نمک و فلفل اضافه می کنیم و مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. تابه بزرگ انتخاب می کنیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

پس از اینکه روغن داغ شد مایه کوکوی ماکارونی را اضافه می کنیم . بعد از اینکه یک سمت کوکو سرخ شد آنرا بر میگردانیم تا سمت دیگرش سرخ شود. در پایان به همراه سس کچاب کوکوی ماکارونی خوشمزه خود را تزیین و سرو می کنیم.

این کوکو به کوکوی پیتزایی هم معروف است و شبیه به پیتزا می شود. سس مخصوص این کوکو مانند فست فودها سس کچاب است البته در صورت تمایل می توانید از سس فرانسوی هم استفاده کنید.

نکته مهم در مورد کوکوی ماکارونی و سرخ کردن آن این است که این نوع کوکو را باید زودتر از روغن خارج کرد تا خشک نشود زیرا اگر خشک شود مانند ته دیگ ماکارونی خشک شاید برای خیلی از افراد دلچسب نباشید و براحتی با چنگال نتوانید انرا میل نمایید.

برای اضافه کردن قارچ به کوکوی ماکارانی ابتدا قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم سپس با روغن یا کره مقداری تفت می دهیم تا آبش تبخیر شود و کمی سرخ شود باید قبل از سرخ کردن کوکو قارچ را به آن اضافه کنیم.

این کوکو را به صورت تک نفره هم می توانید تهیه نمایید. برای این منظور باید ابتدا قالب های کوچک در تابه بگذارید سپس از مواد کوکو داخل قالب های تک نفره بریزید. از قالب های متنوعی برای این منظور می توانید استفاده نمایید. کوکوی ماکارونی را بهتر است با سس کچاپ سرو کنید.


پیشنهاد مدیر : کوکو سیب زمینی » کوکو سبزی » کوکو بادمجان » کوکوی مرغ

3.6/5 - (28 امتیاز)