آموزش کامل طرز تهیه حلوا ارده سنتی و خوشمزه اردکان در خانه
آموزش کامل طرز تهیه حلوا ارده سنتی و خوشمزه اردکان در خانه

آموزش کامل طرز تهیه حلوا ارده سنتی و خوشمزه اردکان در خانه مواد لازم حلوا ارده آرد گندم ۲۱۰ گرم ارده ۱۲۰ گرم   گردوی خرد شده ۱۵۰ گرم پودر نارگیل ۱۰۰ گرم شکر ۵۰۰ گرم آب ۲۵۰ میلی لیتر گلاب ۳ قاشق سوپ خوری محلول زعفران یک قاشق سوپ خوری پودر پسته برای تزئین […]

آموزش کامل طرز تهیه حلوا ارده سنتی و خوشمزه اردکان در خانه

حلوا ارده ,طرز تهیه حلوا ارده ,دستور حلوا ارده,درست کردن حلوا ارده خانگی

مواد لازم حلوا ارده
آرد گندم۲۱۰ گرم
ارده۱۲۰ گرم
  گردوی خرد شده۱۵۰ گرم
پودر نارگیل۱۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آب۲۵۰ میلی لیتر
گلاب۳ قاشق سوپ خوری
محلول زعفرانیک قاشق سوپ خوری
پودر پستهبرای تزئین
کرهدر صورت نیاز

حلوا ارده سنتی,حلوا ارده اردکان,حلوا ارده با شیره,حلوا ارده کنجدی,حلوا ارده خوشمزه

دستور آشپزی و طرز پخت حلوای ارده مجلسی و خوشمزه در منزل

طرز تهیه حلوا ارده

برای تهیه حلوای ارده ابتدا آرد را در تابه ای بریزید و روی اجاق قرار دهید و حرارت شعله زیر تابه را ملایم کنید و با یک کفگیر پیاپی آرد را تفت بدهید تا بوی خامی آن از بین برود.

این نکته بسیار مهم است که ما قصد درست کردن حلوای ارده داریم پس نباید رنگ آرد تغییر کند همین که بوی خامی آن گرفته شدتابه را از روی اجاق بردارید و حلوای ارده را به آن بیفزایید

و مجددا تابه را روی شعله قرار دهید و حرارت را ملایم کنید و  پیاپی و مداوم آن را بمدت ۵دقیقه هم بزنید.

سپس پودر نارگیل و گردوی خرد شده را به مواد تابه بیفزایید و مواد تابه را هم بزنید تا کاملا بخورد یکدیگر بروند و آنگاه مواد در تابه را به داخل کاسه ای بزرگ منتقل کنید.

سپس شربت حلوای ارده را آماده کنید.در شیرجوش آب را بریزید و روی اجاق قرار دهید تا کم کم داغ شود ،شکر را به آب اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا در آب حل شود

بعد زعفران،گلاب را بیفزایید و حرارت را زیاد کنید تا شربت به جوش بیاید و کمی قوام بگیرد،سپس از روی شعله بردارید و صبر کنید تا خنک شود ،تا هم دمای با مواد آرد و ارده که در کاسه است شود.

آنگاه شربت را به روی مواد در کاسه کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید،خوب مواد را زیر  و رو کنید.

اگر مشاهده کردید که حلوا سفت است به ان کره را اضافه کنید و اگر شل بود اصلا نگران نباشید زیرا پس از گذاشتن در یخچال خودش را میگیرد وبه سفتی مورد نظر میرسد.

در آخر قالب کمربندی را با سلفون کاملا پوشش دهید و مایع حلوا را در روی آن بریزید و قاشق تان را با کره ذوب شده چرب کنید و روی سطح مایع حلوا ارده را صاف کنید

و اگر دوست دارید با پسته و یا نارگیل روی آن بریزید و در یخچال بگذارید و بمدت ۱۲ساعت به حلوا ارده اجازه دهید تا خودش را بگیرد و نوش جانتان کنید.

حلوا ارده از صبحانه های محبوب ایرانیان است که با مواد دیگر مانند شیره انگور مصرف می شود. حلوا ارده را می توانید به همراه کره هم مصرف کنید.

حلوای شکلاتی , طرز تهیه حلوای شکلاتی , دستور پخت حلوای شکلاتی

آموزش کامل طرز تهیه حلوا ارده سنتی و خوشمزه اردکان در خانه

3.7/5 - (142 امتیاز)