آموزش کامل طرز تهیه آش بلغور شیر خوشمزه و مخصوص خراسان
آموزش کامل طرز تهیه آش بلغور شیر خوشمزه و مخصوص خراسان

آموزش کامل طرز تهیه آش بلغور شیر خوشمزه و مخصوص خراسان آموزش آشپزی و دستور تهیه آش بلغور شیر مجلسی و خوشمزه مواد لازم ترخینه آش بلغور شیر بلغور گندم دانه ریز :•: ۱ پیمانه شیر :•: ۴ لیوان زرد چوبه :•: به میزان لازم زیره :•: اختیاری  آب :•: ۲ الی ۳ لیوان آموزش […]

آموزش کامل طرز تهیه آش بلغور شیر خوشمزه و مخصوص خراسان

آش بلغور شیر,طرز تهیه آش بلغور شیر,دستور پخت آش بلغور شیر,درست کردن آش بلغور شیر

آموزش آشپزی و دستور تهیه آش بلغور شیر مجلسی و خوشمزه

مواد لازم ترخینه آش بلغور شیر

بلغور گندم دانه ریز :•: ۱ پیمانه

شیر :•: ۴ لیوان

زرد چوبه :•: به میزان لازم

زیره :•: اختیاری

 آب :•: ۲ الی ۳ لیوان

آش شله قلمکار مشهدی , طرز تهیه آش شله قلمکار گیلان , دستور پخت آش شله قلمکار تبریزی

آش بلغور شیر,آش گندم شیر,طرز تهیه آش بلغور شیر خوشمزه,آش بلغور شیر اصفهان,آش بلغور شیر شیراز

آموزش آشپزی و دستور تهیه آش بلغور شیر مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه آش بلغور شیر

برای تهیه آش بلغور شیر ابتدا بلغور دانه ریز را میشورید و در صافی قرار میدهید سپس در قابلمه ای نسبتا بزرگ بریزید و شیر را نیز به آن بیفزایید ،ترجیحا شیر را کم کم به بلغور اضافه کنید تا مقدار آن ها با یکدیگر یکسان باشد

و مایعی غلیظ داشته باشیم و نه شیر روان و اضافه باشد.آنگاه حرارت قابلمه را ملایم کنید و زردچوبه را نیز بروی مایع به مقداری که تمایل دارید بپاشید و اجازه دهید تا شیر کاملا جذب بلغور و پخته شود.

پس از پخت بلغور آن را تکه تکه از یکدیگر جدا کنید و در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود.(در فصل زمستان روی بخاری نیز میتوان گذاشت)

سپس بلغور خشک شده را در خردکن بریزید تا خرد شود،و بر روی پارچه ای تمیز آنها را پهن کنید تا اگر رطوبتی دارد ،گرفته و خشک شود.در اینجا شما میتوانید اگر تمایل دارید اندکی زیره کوبیده نشده را به بلغور اضافه کنید.

پیاز را پوست بگیرید و بشورید و روی تخته نگینی خرد کنید.در تابه ای نسبتا بزرگ مقداری روغن مایع بریزید و حرارت را کم کنید تا روغن داغ شود پیاز را در تابه بریزید و تفت دهید کمی که طلایی شد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید

و تفت دهید،زمانی که رنگ گوشت کاملا تغییر کرد ۲الی۳ لیوان آب سرد به همراه بلغور شیری که آماده کرده بودیم را به تابه بیفزایید.(اگر تمایل دارید میتوانید مقداری آب و مقداری شیر اضافه کنید)

در آخر اگر تمایل دارید به شلغم،آنها را پوست بگیرید و بشورید و روی تخته به اندازه ای که خودتان میپسندید خرد کنید و به آش بیفزایید و پس از ۱۵ الی ۲۰دقیقه بعد آش بلغور شیر شما آماده نوش جان کردن است.

تزیین آش از مهم ترین قسمت های تهیه یک آش خوشمزه است. تصور آش رشته بدون پیاز داغ ، سیر داغ و نعناع داغ مشکل است. برای تزیین آش بلغور شیر می توانید از هویج رنده شده و قارچ استفاده نمایید.

این آش را مانند سوپ شیر و سوپ جو می توانیم در کنار غذای اصلی سرو کنیم و به عنوان یک پیش غذای خوشمزه سرو کنیم.

آش رشته , طرز تهیه آش رشته , دستور پخت آش رشته

آموزش کامل طرز تهیه آش بلغور شیر خوشمزه و مخصوص خراسان

3.7/5 - (50 امتیاز)