آموزش کامل طرز تهیه کباب سرداشی همدان خوشمزه و مخصوص
آموزش کامل طرز تهیه کباب سرداشی همدان خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه کباب سرداشی همدان کباب سرداشی یا تتالی یکی از غذاهای سنتی شهر همدان است که در گذشته در تنور تهیه می شد ولی در حاضر در تابه تهیه می شود. این کباب خوشمزه شباهت زیادی به تاس کباب دارد و مواد اصلی آن گوشت ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی و پیاز هستند. […]

طرز تهیه کباب سرداشی همدان

سرداشی همدان,طرز تهیه سرداشی همدان,دستور پخت سرداشی همدان,درست کردن سرداشی همدان

کباب سرداشی یا تتالی یکی از غذاهای سنتی شهر همدان است که در گذشته در تنور تهیه می شد ولی در حاضر در تابه تهیه می شود. این کباب خوشمزه شباهت زیادی به تاس کباب دارد و مواد اصلی آن گوشت ، سیب زمینی ، گوجه فرنگی و پیاز هستند. با این آموزش می توانید این کباب خوشمزه را در منزل تهیه نمایید.

سرداشی همدان,طرز تهیه سرداشی همدان,دستور پخت سرداشی همدان,درست کردن سرداشی همدان

مواد لازم سرداشی

گوشت گوسفند :•: ۷۰۰ گرم

پیاز :•: ۲ عدد متوسط

سیب زمینی :•: ۳ عدد

فلفل سبز :•: در صورت تمایل

نمک و ادویه :•: به میزان لازم

گوجه فرنگی :•: ۳ عدد متوسط

کباب تابه ای,طرز تهیه کباب تابه ای,دستور پخت کباب تابه ای,درست کردن کباب تابه ای

کباب سرداشی همدان,طرز تهیه سرداشی همدان در تنور,دستور پخت سرداشی همدان,درست کردن سرداشی همدان

آموزش آشپزی و دستور تهیه سرداشی همدان مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه سرداشی همدان

برای تهیه سرداشی همدان ابتدا پوست سیب زمینی ها و پیازها را گرفته و بشورید و سپس گوشت گوسفندی را در چرخ گوشت چرخ کنید و سیب زمینی و پیاز را نیز در چرخ بریزید ،سپس مواد چرخ شده را خوب با هم ورز دهید

تا جای که چسبندگی آنها کم شده باشد.نمک و ادویه هر چه که تمایل دارید به روی مواد در حال ورز بپاشید وگوجه فرنگی ها را بشورید و روی تخته بصورت ورقه ورقه برش دهید و ۱یا ۲ عدد سیب زمینی را پوست بگیرید(بستگی به میزان مواد شما دارد) و ان را نیز مانند گوجه فرنگی ورقه ورقه برش دهید .

پس از ورز کامل مواد را روی سینی فر و یا هر چیز دیگری که صاف باشد پهن کنید و گوجه فرنگی ها و سیب زمینی های ورقه شده را روی آن بچینید و بمدت ۱ الی ۲ ساعت روی درجه حرارت ۱۴۰ اجازه دهید تا سرداشی کاملا مغز پخت شود و نوش جان کنید.

اصل سرداشی همدان باید در تنور نانوایی درست شود زیرا در گذشته برای طبخ  این غذا مواد پهن شده در سینی را به شاطر میدادند تا در تنور بگذارد و  بر روی سنگ پخت شود و طعم بهتری داشته باشد.

کباب بختیاری,طرز تهیه کباب بختیاری,دستور پخت کباب بختیاری

آموزش کامل طرز تهیه کباب سرداشی همدان خوشمزه و مخصوص

4.4/5 - (32 امتیاز)