آموزش کامل طرز تهیه رب انار سنتی غلیظ و سیاه شمالی در منزل
آموزش کامل طرز تهیه رب انار سنتی غلیظ و سیاه شمالی در منزل

طرز تهیه رب انار آموزش دستور تهیه و طرز درست کردن رب انار خانگی و خوشمزه در منزل مواد لازم رب انار انار :•: به میزان لازم شکر :•: به دلخواه آموزش دستور تهیه و طرز درست کردن رب انار خانگی و خوشمزه در منزل طرز تهیه رب انار برای تهیه رب انار ابتدا سر […]

طرز تهیه رب انار

رب انار,طرز تهیه رب انار,دستور پخت رب انار,درست کردن رب انار

آموزش دستور تهیه و طرز درست کردن رب انار خانگی و خوشمزه در منزل

مواد لازم رب انار

انار :•: به میزان لازم

شکر :•: به دلخواه

سالاد انار , طرز تهیه سالاد انار , سالاد انار و کلم سفید

رب انار شمالی,رب انار اکبرجوجه,رب انار صنعتی,رب انار سنتی ,رب انار شیرین,رب انار ملس,رب انار ترش

آموزش دستور تهیه و طرز درست کردن رب انار خانگی و خوشمزه در منزل

طرز تهیه رب انار

برای تهیه رب انار ابتدا سر انار را بگیرید و به چهار قارچ برش بدهید و  آنها را دان کنید،در حین دانه کردن دقت کنید که پوست های داخل انار و غلاف سفید رنگ داخل انار با دانه ها مخلوط نشود.

سپس انارهای دان شده را در آبمیوه گیری یا چرخ گوشت بریزید تا دستگاه آبشان را بگیرد و تفاله آنها را دور بریزید سپس آب انار را در قابلمه ای بریزید و روی شعله  اجاق قرار دهید و زیر آن را اول زیاد کنید تا به جوش آید

و سپس متوسط کنید تا کم کم  آب انار غلیظ شود،غلظت مناسب  برای رب انار بحدی است که قاشق به راحتی در رب حرکت کند .هر چه رب انار غلیظ تر شود ،در ضمن دیرتر نیز فاسد میشود.

(که رنگ قهوه ای کمرنگ تا قهوه ای پر رنگ و قرمز تیره است)

اما اگر دوست دارید غلیظ تر نیز بشود باید بگذارید تا آنقدر بجوشد تا مثل عسل غلیظ شود. فقط مواظب باشید که ته نگیرد .سپس رب انار را در شیشه ای بریزید و در آن را ببندید و در یخچال نگهداری کنید.

برای ملس یا شیرین شدن رب انار با توجه به ذائقه خود در زمان پخت مقداری شکر به آن اضافه نمایید. از جمله غذاهای معروفی که با رب انار تهیه میشود اکبر جوجه و فسنجان است.

رب گوجه فرنگی , طرز تهیه رب گوجه فرنگی , دستور پخت رب گوجه فرنگی

4.1/5 - (52 امتیاز)