آموزش کامل طرز تهیه ژله رولی و بستنی وانیلی خوشمزه در منزل
آموزش کامل طرز تهیه ژله رولی و بستنی وانیلی خوشمزه در منزل

طرز تهیه ژله رولی ژله رولی یکی از دسرهای محبوب میان ایرانیان است که علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است برای سفره آرایی و تزیین سفره نیز بسیار مناسب است. در ادامه با آموزش تهیه این دسر خوشمزه با پاتوق من همراه باشید. مواد لازم ژله رولی ژله در رنگ دلخواه یک بسته آب جوش […]

طرز تهیه ژله رولی

طرز تهیه ژله رولی مجلسی , ژله رولی شبیه گل رز , ژله رولی ویترینی

ژله رولی یکی از دسرهای محبوب میان ایرانیان است که علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است برای سفره آرایی و تزیین سفره نیز بسیار مناسب است. در ادامه با آموزش تهیه این دسر خوشمزه با پاتوق من همراه باشید.

مواد لازم ژله رولی
ژله در رنگ دلخواهیک بسته
آب جوشکمی کمتر از یک لیوان
بستنی وانیلی½ لیوان

طرز تهیه ژله رولی

برای تهیه ژله رولی ابتدا آب داخل کتری بریزید و بگذارید تا جوش بیاید سپس تقریبا یک لیوان آب جوش را در کاسه ای بریزید و ژله را در آب بریزید ومخلوط کنید برای اینکه کاملا ژله در آب حل شود

کاسه را روی کتری (حرارت غیر مستقیم است) بگذارید و آرام ژله را در آب جوش هم بزنید، پس از آن که کاملا آب و ژله در هم حل شدند بستنی وانیلی را از فریزر در بیاورید و در کاسه بیندازید تا حرارت ژله باعث آب شدن بستنی بشود (اگر زیاد هم بزنید باعث میشوید که ژله دو رنگ نشود)

پس از آب شدن بستنی ،ظرفی مانند یک سینی که دارای ابعاد۲۰یا ۳۰ رو انتخاب کنیدو سلفنی به اندازه داخل سینی ببرید و فرچه را کمی روغنی کنید و روی سلفنی که کف سینی انداخته اید بکشید (این کار برای راحت جدا شدن ژله برای رول کردن آن است.)

ژله را داخل سینی بریزید و تا مدت زمان تقریبا ۴۵ دقیقه بگذارید داخل یخچال بماند و خودش را بگیرد. سپس از یخچال ژله بستنی را در بیاورید و با یک کارد عمودی با قطر ۱الی ۲ سانت روی ژله ها بکشید و آنها را دایره وار بپیچید تا تمام آنها را رول کنید

ژله رولی را مجددا در یخچال قرار دهید و زمان سرو برای تزیین ژله ها از پودر نارگیل استفاده نمایید و یا با کمک خلال دندان بشکل آب نبات چوبی در بیاورید که کاملا مجلسی است.

برای اینکه ژله رولی شما شبیه گل شود باید برش های ژله را در هنگامی که روی سینی است بصورت مارپیچ بزنیم تا بعد از رول کردن ژله یک ژله رولی شبیه گل رز داشته باشیم.

ژله رولی برای مجالس و مهمانی های شما بسیار مناسب است. هم خوشمزه است هم بسیار زیبا و مجلسی.

همچنین ببینید : طرز تهیه ژله بستنی | طرز تهیه ژله خرده شیشه | طرز تهیه ژله نیمرو

4.2/5 - (452 امتیاز)