آموزش کامل طرز تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی خوشمزه با خامه و زعفران
آموزش کامل طرز تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی خوشمزه با خامه و زعفران

طرز تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی پاناکوتا زعفرانی یکی از دسرهای لاکچری است که می توانید در مهمانی ها و مجالس خود از آن بهره ببرید. این دسر خوشمزه در طاهر کمی شبیه به پودینگ است. در ادامه با طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با می پاتوق همراه باشید. مواد لازم پاناکوتای زعفرانی شیر ۱٫۵ پیمانه خامه […]

طرز تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا زعفرانی,طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی,دستور دسر پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا زعفرانی یکی از دسرهای لاکچری است که می توانید در مهمانی ها و مجالس خود از آن بهره ببرید. این دسر خوشمزه در طاهر کمی شبیه به پودینگ است. در ادامه با طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم پاناکوتای زعفرانی
شیر۱٫۵ پیمانه
خامه۱ بسته
شکر½ پیمانه
پودر ژلاتین۲ قاشق سوپخوری
زعفرانبه میزان لازم

پاناکوتا زعفرانی,طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی,دستور دسر پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

برای تهیه پاناکوتا زعفرانی ابتدا شیر را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم ، سپس خامه را در شیر می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. بعد از خامه ، شکر و ژلاتین را هم در داخل شیر می ریزیم و شیر را روی حرارت ملایم گاز قرار می دهیم.

باید مواد پاناکوتای زعفرانی را به خوبی روی حرارت به هم بزنیم تا خامه کاملا بپزد . توجه داشته باشید که خامه باید پخته شود نه اینکه به جوش بیاید. باید آنقدر مواد را به هم بزنیم تا کاملا در شیر حل شوند.

زعفران را باید خیلی غلیظ دم کنیم و در این مرحله زعفران را به مواد پاناکوتای زعفرانی اضافه می کنیم و مواد را هم میزنیم تا در کنار ظرف حباب ایجاد شود . حباب ها نشان دهنده اینست که خامه دارد پخته می شود.

زمانی که مواد داخل ظرف غلیظ شد حرارت را خاموش می کنیم و مواد را در داخل ظرفی که می خواهیم پاناکوتا زعفرانی را سرو کنیم می ریزیم. سپس ظرف را به مدت حداقل ۱۲ ساعت داخل یخچال می گذاریم تا پاناکوتا آماده شود.

توجه داشته باشید که هر چه ظرف بیشتر داخل یخچال بماند زمان خارج کردن از قالب ، پاناکوتای زعفرانی از ظرف راحت تر هستید و پاناکوتا راحت تر از ظرف خارج می شود.


پیشنهاد مدیر : کرم کارامل » دسر توت فرنگی » دسر کاسترد » پودینگ شکلاتی

4/5 - (75 امتیاز)