طرز تهیه آب کرفس و لیمو و خواص مفید آب کرفس و لیمو برای لاغری
طرز تهیه آب کرفس و لیمو و خواص مفید آب کرفس و لیمو برای لاغری

طرز تهیه آب کرفس و لیمو ترش معجون آب کرفس و لیمو ترش یکی از بهترین معجون های لاغری است که علاوه بر اینکه برای سلامت مفید است باعث می شود که به راحتی بتوانید وزن خود را کم کنید. در ادامه با طرز تهیه آب کرفس و لیمو ترش با پاتوق من همراه باشید. […]

طرز تهیه آب کرفس و لیمو ترش

آب کرفس و لیمو , طرز تهیه آب کرفس و لیمو , دستور آب کرفس و لیمو

معجون آب کرفس و لیمو ترش یکی از بهترین معجون های لاغری است که علاوه بر اینکه برای سلامت مفید است باعث می شود که به راحتی بتوانید وزن خود را کم کنید. در ادامه با طرز تهیه آب کرفس و لیمو ترش با پاتوق من همراه باشید.

مواد لازم آب کرفس و لیمو ترش
کرفسیک ساقه
لیمو ترش۲ عدد

طرز تهیه آب کرفس و لیمو

ابتدا کرفس را می شوییم و برای آبگیری به قطعات مناسب تبدیلش می کنیم. توجه داشته باشید که باید برگ و ساقه کرفس را با هم داخل میکسر بریزیم و آبش را بگیریم.

لیمو ترش ها را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و هسته هایش را خارج می کنیم ، سپس آبش را می گیریم و به مدت یک دقیقه با میکسر آب کرفس را با آب لیمو میکس می کنیم.

حالا معجون آب کرفس و لیمو آماده است ، کمی یخ داخل لیوان می ریزیم و بعد از خنک شدن معجون انرا می نوشیم ، در ادامه با ما همراه باشید تا با خاصیت های کرفس بیشتر آشنا شوید.

آب کرفس و لیمو , طرز تهیه آب کرفس و لیمو , دستور آب کرفس و لیمو

خواص معجون کرفس و لیمو ترش

در کرفس ویتامین C موجود است و برای جلوگیری از سرماخوردگی در روزهای سرد پاییز و زمستان مناسب است. کرفس به دلیل داشتن فیبر و مواد معدنی ضروری مثل پتاسیم و ویتامین B قبل از هر چیز به عنوان دارو شناخته می‌شود.

برگ‌های کرفس منبع ویتامین E‌ هستند،‌ در حالی که ساقه‌های آن منبع سرشاری از ویتامین‌های B1,B2 و B6، ویتامین C‌،‌ فولیک اسید،‌ کلسیم،‌ منیزیم، ‌آهن، ‌فسفر،‌ سدیم و آمینو اسیدهای ضروری است.

باید بدانید که سدیم موجود در کرفس با سدیم موجود در نمک طعام زمین تا آسمان فرق دارد چون سدیم موجود در کرفس قابل حل و طبیعی است. معمولا توصیه می‌شود خود کرفس در برنامه غذایی جا داده شود اما اگر خوردن آن برای شما سخت است و به فیبر موجود در آن نیازی ندارید می‌توانید از آب آن استفاده کنید.

آب کرفس را هم می‌توانید به تنهایی مصرف کنید و هم می توانید با ترکیب‌های دیگر مثل آب کرفس و لیمو که در بالا اموزشش را دادیم ، میل کنید. کرفس از بروز سرطان روده بزرگ و معده پیشگیری می‌کند کومارین هم از دیگر مواد مغذی موجود در کرفس است که از تخریب سلول‌ها توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.

با توجه به خواص و فواید این معجون اگر به دنبال سلامت جشم خود هستید حتما بعد از مشورت با متخصص این معجون فوق العاده را مصرف نمایید. این معجون شاید طعم خوبی نداشته باشید اما تاثیرات خوبی دارد.


پیشنهاد مدیر : شربت سکنجبین » شربت نعنا و لیمو » شربت سکنجبین و خیار » شربت لیموناد

4.3/5 - (27 امتیاز)